DINÀMICA DELS GOMETS
Material Gomets de diferents colors i diferents formes
S'enganxa un gomet al front de cadascú sense que sàpiga quina forma té i quin color. N'hi hauran de repetits. Però, solament una sola persona tindrà un gomet d'un color i forma diferent a tots, és a dir, que no coincidirà ni de color ni de forma amb cap persona.
Un cop acabat això, l'animador dirà que s'han d'agrupar, formar grups, segons el color o la forma, com ells vulguin. L'inconvenient és que ho hauran de fer sense parlar. Ells podran fer gestos afirmatius o negatius per saber si estan en el grup adequat o no.
Després d'una estona, l'animador veurà que més o menys tothom té grup menys una persona. Si això no canvia, l'animador pararà la dinàmica. Analitzarà la situació i preguntarà el motiu de que hi hagi una persona sense grup. Tothom respondrà que aquesta persona està sola perquè no es podia ajuntar en cap grup. Llavors l'animador exposarà que ell havia dit que s'agrupessin en grups, però en quina mena de grups. Si s'haguéssin agrupat per formes geomètriques, podrien haver fet un sol grup, i el més important, que tothom estaria en un grup.
S'enganxa un gomet al front de cadascú sense que sàpiga quina forma té i quin color. N'hi hauran de repetits. Però, solament una sola persona tindrà un gomet d'un color i forma diferent a tots, és a dir, que no coincidirà ni de color ni de forma amb cap persona.
Un cop acabat això, l'animador dirà que s'han d'agrupar, formar grups, segons el color o la forma, com ells vulguin. L'inconvenient és que ho hauran de fer sense parlar. Ells podran fer gestos afirmatius o negatius per saber si estan en el grup adequat o no.
Després d'una estona, l'animador veurà que més o menys tothom té grup menys una persona. Si això no canvia, l'animador pararà la dinàmica. Analitzarà la situació i preguntarà el motiu de que hi hagi una persona sense grup. Tothom respondrà que aquesta persona està sola perquè no es podia ajuntar en cap grup. Llavors l'animador exposarà que ell havia dit que s'agrupessin en grups, però en quina mena de grups. Si s'haguéssin agrupat per formes geomètriques, podrien haver fet un sol grup, i el més important, que tothom estaria en un grup.
(Més endavant faré una classificassió de les dinàmiques exposades: dinàmiques d'educació per la pau, en i per el conflicte i per la convivència, interculturals, per comprendre el món i en valors)